sobota, 9 marca 2013

Bagietka i beret


Wizerunek Francuza w berecie, z bagietka pod pachą i Wieżą Eiffla jest najpopularniejszy wśród obcokrajowców. Ten słynny duet od wielu lat reprezentuje Francję na całym świecie.
 

Bagietka

Bagietka została wymyślona przez piekarzy Napoleona, po to by ułatwić jej transport przez żołnierzy – długa i cienka mieściła się w kieszeni spodni.
We Francji bagietki obok croissantów stanowią podstawę śniadania, kiedy to podawane są wraz z masłem i konfiturami albo moczone są w kawie lub kakao, serwowanych w małych miseczkach.
 
Źródło:internet
 

Beret

Słynny francuski beret pochodzi z historycznej prowincji w południowo-zachodniej Francji, na skraju Pirenejów o nazwie Béarn. To właśnie tam pasterze wypasający owce nosili berety, które chroniły ich przed deszczem, wiatrem, chłodem czy upałem. Niestety dzisiaj we Francji mało kto nosi to słynne nakrycie głowy, czasem jednak można go zauważyć na głowach emerytów czy graczy słynnej Pétanque.

Źródło: Internet

5 komentarzy:

  1. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie berety kojarzą się najbardziej z tym krajem, ale ja również bardzo chętnie je noszę. Jak czytałam na stronie http://www.mrscalluna.pl/2020/09/beret-damski-jak-wybrac-i-nosic-modny.html to jak najbardziej warto jest nosić berety gdyż one są cały czas modne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie może i tak z taką modą najczęściej się kojarzą berety, ale ja odkąd pamiętam to uwielbiałam je nosić. Jak całkiem niedawno zobaczyłam w sklepie berety maciejówki https://hatfactory.pl/kaszkiety/161-1985-beret-damski-maciejowka.html to wiem, ze muszę go mieć.

    OdpowiedzUsuń