środa, 31 lipca 2013

Francuskie hity na bieżąco

Będąc we Francji uważnie przyjrzałam się także muzyce, która pojawia się najczęściej na kanałach muzycznych. Na mojej liście umieściłam najpopularniejsze kawałki, które pojawiały się na  D17* najczęściej. Posłuchajcie, może któryś z nich wpadnie Wam w ucho :)
 
un tube (pot.) - przebój, hit
une musique entraînante - muzyka chwytliwa, wpadająca w ucho
un hit-parade - lista przebojów
 
 
1. Christophe Maé- Je veux du bonheur
 
Christophe Maé we Francji nie jest znany od dzisiaj. Na swoim koncie posiada już kilka płyt, a utwór Je veux du bonheur jest singlem promującym jego najnowszą płytę o takim samym tytule.
 
 
 
 
2. Maître Gims - Bella
 
Bella, to piosenka o bardzo chwytliwym refrenie i mimo wszystko dość ciekawym tekście, z tego względu umieszczam utwór od razu z tekstem piosenki. Ogólnie cały tekst poświęcony jest dziewczynie, która jest tak piękna, że autor piosenki chciałby być nawet krzesłem na którym ona siada (J'aimerais devenir la chaise sur laquelle elle s'assoit) :)
 
 
 
3. Stromae- Papaoutai
 
Kolejny utwór, tym razem belgijskiego wokalisty Stromae, pochodzi z płyty Racine carrée. Wokalista znany w Polsce głównie z przeboju Alors on danse, swoim nowym utworem podbija francuskie listy przebojów. Mimo nieco klubowej melodii utwóru, po głębszym przeanalizowaniu tekstu można odkryć jego przesłanie, otóż mówi on przede wszystkim o ojcostwie, a tytuł piosenki jest homonimem w stosunku to refrenu :  Papa où t'es -  Papaoutai (wym./papaute/)
 
 
 
4. Amel Bent & Soprano- Quand la musique est bonne
 
Francuska piosenkarka Amel Bent powinna być znana przede wszystkim z hitu Ma Philosophie (dla tych, którzy chcą sobie  przypomnieć ten utwór umieszczam link TUTAJ ). Pan Soprano to natomiast francuski rapper. Sam utwór jest coverem, w oryginale wykonywany jest przez Jean -Jacques Goldman'a.
 


5. Sébastien Patoche- Quand il pète il troue son slip

To humorystyczny utwór, wykonywany przez francuskiego komika i muzyka- Cartmana

 

* D17 to telewizyjny kanał muzyczny we Francji

6 komentarzy:

  1. Małe sprostowanie: Quand la musique est bonne w wykonaniu Amel i Soprano jest coverem. Oryginał śpiewa Jean -Jacques Goldman. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę, post został poprawiony :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. "Tout le monde sait
    Comment on fait des bébés
    Mais personne sait
    Comment on fait des papas"
    Bardzo mądry tekst:)
    Świetny post, informacje o tworzeniu czasów można znaleźć wszędzie, ale lista przebojów w j. francuskim, to dla mnie rarytas. Dziękuję:)
    P.S. Marcelle, czy masz możliwość ustawienia powiadomień dla członków Twojego bloga? Tak, żebym była powiadamiana o nowych komentarzach pod postami i samych postach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Faworytko!

      Bardzo dziękuję, że zwracasz uwagę na tę kwestię - to bardzo ważne kiedy dostaję różne wskazówki od czytelników żeby jeszcze bardziej poprawić funkcjonowanie mojego bloga. :)

      Jeżeli chodzi o nowe posty - owszem istnieje taka możliwość. Do mojego bloga dodałam nowy gadżet. W prawym górnym rogu, znajduje się miejsce na adres email. Należy wpisać tam swój adres i subskrybować, wtedy na Twój adres przyjdzie powiadomienie o potwierdzenie subskrypcji. Po kliknięciu linku aktywacyjnego będziesz otrzymywała powiadomienia o nowych postach :)

      Jeżeli chodzi o komentarze, żeby je otrzymywać należy pod każdym swoim wpisem nacisnąć 'Subskrybuj pocztą e-mail'. To powinno działać, wtedy otrzymasz powiadomienia o komentarzach. Myślę, że jest to jedyna opcja i mam nadzieję, ze działa (sama nigdy jej nie używałam).

      Mam nadzieję, że pomogłam. Serdecznie pozdrawiam !!

      Usuń
    2. Opcja działa. Wiem, bo używam :)

      Usuń
    3. Super, dziękuję za potwierdzenie ! :)

      Usuń