niedziela, 6 kwietnia 2014

Tłumaczenia wielkanocnych dialogów

Dialog nr. 1


  • Mamo, to ciasto jest dobre, pyszne !
  • Ah, wiesz, cieszyłam się że miałam przepis
  • Dobrze, ale  musisz mi go dać bo ciasto jest przepyszne (dosł. uwielbiam to !)
  • Nie ma problemu.
  • Babcia jest bardzo dobrą kucharką !
  • Dziękuję ! Dzieci jak tam w szkole ?
  • Pracuję dużo i moje wyniki są dobre
  • Marcel z kolei jest bardzo leniwy i ma złe oceny
  • Ale mówię dobrze po angielsku
  • Nie rozumiem Was kiedy mówicie jednocześnie
  • Powiedziałam że Marcel jest zbyt leniwy, a jego nauczycielka mówi że brzydko pisze i nie da się przeczytać jego literek...
  • Christine, jak w pracy ?
  • W ostatnim czasie jest mi ciężko pokonać stres i presję związaną z moją pracą. Źle śpię, mam bezsenne noce..
  • To niedobrze ! Musisz odpocząć i pojechać na wakacje
  • Tak, Jacques ma racje, wyjazd na wakacje jest dobry dla zdrowia !
  • To prawda, ale najpierw muszę skończyć mój projekt. Wyjechać i zostawić bez uprzedzenia moich kolegów to niegrzeczne.
  • Marcel możesz podać mi chleb?
  • Oczywiście dziadku.
  • Dziękuję, a Ty Sophie, chodzisz z Jean'em ?
  • Nie.. Kocham go ale dla niego jest to tylko przyjaźń
  • Ah dobrze.. Rozumiem


Dialog nr. 2


  • Halo, czy to numer ... ?
  • Tak proszę pana, mogę Panu pomóc ?
  • Chciałbym kupić czekoladowe jajka na Wielkanoc. Właściwie potrzebuję różnych kształtów, to dla moich dzieci. Czy może mi pani coś zaproponować ?
  • Dobrze, więc zacznę od naszych najbardziej klasycznych produktów. Mamy oczywiście kury, dzwony, jajka i króliki w rożnych czekoladach: czarna, mleczna, biała
  • Ah tak, to bardzo dobrze, cztery różne formy, dobrze, więc jeżeli chodzi o czekoladę, może mi Pani dać jedną z każdego rodzaju,  ale będzie mi czegoś brakowało... Macie może jajka nugatowe ?
  • Nugatowe ? Tak, ale przygotowujemy je na zamówienie, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość. W dwa dni wszystko będzie gotowe. To Panu odpowiada?
  • Dwa dni ? hmm.. dobrze, niech będzie, dzięki temu będę miał jeszcze jeden dzień aby ukryć jajka w ogrodzie. 'la chasse aux oeufs' - dzieci to uwielbiają
  • Tak to prawda !
  • Bardzo dobrze, idealnie. Więc wezmę kurę w gorzkiej czekoladzie, królika w białej czekoladzie, dzwon w czekolazie mlecznej i nugatowe jajko. To będzie 10 euro ?
  • Tak, dokładnie !
  • Zapłacę w sobotę, kiedy przyjdę po odbiór zamówienia ?
  • Ale w sobotę nasz sklep jest zamknięty
  • Ah tak !? Myślałem że pracujecie w Wielką Sobotę
  • Przykro mi proszę Pana, musi Pan przyjść wieczorem w piątek
  • Dobrze, dziękuję, zatem do zobaczenia !
  • Dziękuję, do zobaczenia !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz